Bye bye civilizáció


Ma élvezhetem ki utoljára egy darabig a zuhanyzás adta örömöt, holnaptól elfelejthetem az ilyen fajta komfortot. Egyszerre várom, és egyszerre ijesztő is kicsit. Megérkezett tegnap a konténer a kikötőbe az összes cuccunkkal, úgyhogy holnap mindent átpakolunk két ladikra (túlzás lenne hajónak hívni őket), aztán elindulunk Mansuar szigetre. Elég nomád körülmények között fogunk élni, főleg ameddig nem alakítjuk ki a saját életterünket, de erről majd később írok, hogy hogy alakul.


Nagyon közel lakunk a reptérhez, úgyhogy naponta többször megfigyelhetjük, ahogy a gépek baromi közel felszállnak. Persze nagyon hangos is, de tök jó nézni őket.

Tényleg nem tudom leírni, hogy mennyire a semmi közepén vagyunk, de a szállodában az étlapon van magyar gulyásleves. :D Balin láttam több helyen is, és már ott is meglepődtem, de itt ezen totál ledöbbentem. Úgyhogy gondoltam ki kell próbálnom, és azt kell, hogy mondjam, tényleg hasonlított az eredetire, teljesen jó volt, minden képzeletemet felülmúlta, ennél rosszabbakat is ettem már otthon. 😊







Egyetlen hagyományos benzinkutat láttam a városban, de inkább az a jellemző, hogy az út mentén árulják 1,5 literes műanyag palackokban, fa kis polcos szekrényre rápakolva. Van, hogy gyerekek állnak mellette, és ők árusítják. Van belőle smaragdzöld színű olaj, meg egészen sötét. Fogalmam sincs, hogy mi a kettő között a különbség.  





A helyiek közül viszonylag sokan beszélik az angol nyelvet, de azért nagy segítség, hogy Yves egész jól megtanult indonézül. Néha nagyon megörülnek neki, hogy a saját nyelvükön szól hozzájuk, és egyből barátságosabbak lesznek.

Nagyon szélsőséges megnyilvánulásokkal találkozunk itt ebben a városban. Van hogy motorról, meg autóból is kiabálva köszönnek nekünk, és van, hogy ellenszenvesek. Ma oda is jött hozzánk egy helyi férfi ebéd közben, hogy mit akarunk mi itt, úgysem segítünk a helyieknek. Évszázadokon át elnyomásban, és rabszolgatartásban éltek a gyarmatosítók által, megértem, hogy még mindig rossz érzést kelt bennük a fehér ember látványa.

 







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Megérkeztünk Sorongba

A sziget valósága

Sorongon az élet